مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 تیر 1400 ساعت 02:402021-07-07پزشكي

با علائم گوارشی کرونا چه کنیم؟


یک متخصص تغذیه با اشاره به پرهیز از مصرف غذاهای چرب یا خیلی شیرین، غذاهای نفاخ و پرادویه، غذاهای آبکی و نوشابه های گازدار در صورت داشتن اسهال، - ایسنا/همدان یک متخصص تغذیه با اشاره به پرهیز از مصرف غذاهای چرب یا خیلی شیرین، غذاهای نفاخ و پرادویه، غذاهای آبکی و نوشابه های گازدار در صورت داشتن اسهال، گفت: مصرف غذاهای خشک، نوشیدن آبمیوه طبیعی رقیق شده و خنک، بوییدن لیمو یا پرتقال، جویدن آدامس و مصرف دمنوش زنجبیل سبب کاهش تهوع و استفراغ می شود.

دکتر سارا صافی در گفت وگو با ایسنا، به علائم گوارشی بیماری کرونا اشاره و اظهار کرد: اسهال یا استفراغ، سبب افزایش خطر دهیدریشن(کم آبی بدن) در الکترولیت ها(سدیم و پتاسیم خون) می شود که در برخی موارد به ویژه در کودکان می تواند کشنده باشد پس در این دوره از مصرف مایعات نباید غافل شد.

صافی ادامه داد: در صورت وجود اسهال از مصرف منابع پر فیبر از جمله نان سبوس دار، حبوبات، مغزیجات، انواع سبزیجات و میوه ها خودداری کنید.

همچنین در این دوره نباید از آبمیوه های طبیعی یا صنعتی، شربت، کمپوت و یا نوشابه استفاده کرد.

وی به ضرورت پرهیز از مصرف غذاهای چرب یا سرخ کرده، گوشت قرمز و فست فودها در صورت داشتن اسهال اشاره و بیان کرد: همچنین از مصرف انواع شیرینی جات و قندهای ساده مانند قند، شکر، نبات، کیک، بیسکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با علائم گوارشی کرونا چه کنیم؟

با علائم گوارشی کرونا چه کنیم؟