مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 تیر 1400 ساعت 07:402021-07-08بين الملل

جنگ افغانستان: این نبرد چقدر برای آمریکا هزینه داشت؟


نیروهای آمریکایی پایگاه هوایی بگرام در شمال کابل را ترک کرده اند و عملا کمپین نظامی ایالات متحده در افغانستان پیش از زمان تعیین شده که یازده سپتامبر امسال بود، - نیروهای آمریکایی پایگاه هوایی بگرام در شمال کابل را ترک کرده اند و عملا کمپین نظامی ایالات متحده در افغانستان پیش از زمان تعیین شده که یازده سپتامبر امسال بود، به پایان رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری بی.

بی.

سی، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا گفته بود نظامیان کشورش باید تا یازده سپتامبر امسال افغانستان را ترک کنند و عملا با خروج این نظامیان از پایگاه بگرام، کمپین نظامی آمریکا در این کشور جنگ زده به پایان رسید، اما باید دید آمریکا از زمان آغاز جنگ چقدر در افغانستان هزینه کرده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می رود حدود 650 نظامی آمریکایی برای تامین امنیت دیپلمات ها پس از خروج نظامیان در افغانستان باقی بمانند.

آمریکا در اکتبر 2001 به بهانه عزل طالبان به افغانستان حمله ور شد، کشوری که به گفته آنها به اسامه بن لادن و شخصیت های القاعده که به حملات یازده سپتامبر مرتبط بودند، پناه داده بود.

تعداد نظامیان آمریکایی به تدریج رشد یافت و واشنگتن میلیاردها دلار در نبرد با شبه نظامیان طالبان و ایجاد زیرساخت هزینه کرد اما از تعداد نظامیان بعد از 2011 کاسته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ افغانستان: این نبرد چقدر برای آمریکا هزینه داشت؟

جنگ افغانستان: این نبرد چقدر برای آمریکا هزینه داشت؟