مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 تیر 1400 ساعت 08:102021-07-08سياسي

ضرورت اهتمام دولت آینده به اجرای مصوبات حوزه بهداشت و درمان


وزیر اسبق بهداشت با اشاره به بحث سرانه درمان در ایران و سایر کشورها، گفت: دولت آینده قوانین مصوب حوزه بهداشت و درمان را اجرا کند.

- ، محمد حسن طریقت منفرد صبح پنج شنبه در همایش واکسن و طرح جایگزین که در مؤسسه فرهنگی پلاک 313 برگزار شد، با بیان این مطلب که نباید در طب به تقلید محض از علم غربی پرداخت گفت: ما باید علم عملی که حکمای ما به ما معرفی کرده اند را به زبان دنیا به جهانیان معرفی کنیم و داشته های خودمان را با ادله علمی و تجربی به جهانیان بشناسانیم.

وزیر اسبق بهداشت با اشاره به صحبت امام خمینی (ره) که به طب استعماری اشاره دارد، افزود: ما طب را از غرب گرفته ایم اما الزامات آن را نگرفته ایم.

وی تصریح کرد: هزینه های درمانی در تمام کشورها حتی کشورهای ثروتمندی که سرانه درمانی بالایی دارند بالا است و دولت ها قادر به تأمین آن نیستند.

لذا می بایست به شعار پیشگیری بهتر از درمان است عمل شود که یک قانون عقلی و اجباری است.

طریقت منفرد تاکید کرد: وقتی صحبت از پیشگیری می شود، بهترین منابع در مورد پیشگیری در مکاتب دینی و ملی خودمان یافت می شود.

وزیر اسبق بهداشت همچنین به قوانین حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر به قوانین مصوب اعتنایی نمی شود و ما از دولت جدید می خواهیم قوانین مصوب حوزه سلامت را اجرا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اهتمام دولت آینده به اجرای مصوبات حوزه بهداشت و درمان

ضرورت اهتمام دولت آینده به اجرای مصوبات حوزه بهداشت و درمان