مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 تیر 1400 ساعت 09:502021-07-08فرهنگي

درویش محمود مداح درگذشت


درویش محمود مداح نخستین حاملِ زنده میراث ناملموس آیین سنتی نقالی، پرده خوانی و روضه خوانی استان اصفهان بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

- جی پلاس، محمدحسن طالبیان ـ معاون میراث فرهنگی کشور ـ با تایید درگذشت این استاد پرده خوانی، گفت: استاد درویش محمود مداح و برادرشان استاد درویش علی از نخستین حاملان زنده میراث ناملموس فرهنگی استان اصفهان بودند که در اسفندماه 1396 همزمان با ثبت ملی هنر پرده خوانی و روضه خوانی در شهر تاریخی وزوان از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه در فهرست آثار ناملموس، فهرست حاملان زنده میراث ناملموس مزین به ثبت نام آن ها شد.

ایسنا نوشت؛ او افزود: شادروان استاد درویش محمود مداح و برادرشان با تلمذ در مکتب پدر و اجداد خویش، همچون درویش خدابخش، درویش حسینعلی و درویش یدالله، عمر پربار خود را با بیانی رسا و آهنگین در حفاظت و صیانت از هنر نقالی و روایت پرده خوانی واقعه های مذهبی بویژه واقعه عاشورا گذراندند.

طالبیان در پیامی تسلیت درویش محمود مداح را تسلیت گفت و یادآور شد: حاملان میراث فرهنگی ناملموس، هنرمندان و دارندگان زنده دانش های سنتی و میراث فرهنگی و معنوی هستند و حفاظت و صیانت از این گنجینه های زنده بشری، گامی برای ماندگاری فرهنگ و دانش سنتی آن هایی است که در مسیر پرپیچ و خم تاریخ این سرزمین کهن در انتقال آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درویش محمود مداح درگذشت

درویش محمود مداح درگذشت