مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 تیر 1400 ساعت 17:052021-07-08بين الملل

استقبال افغانستان از نشست تهران؛ از تلاش های ایران قدردانی می کنیم


ما از تلاش های ایران در راستای پیشرفت روند صلح افغانستان قدردانی کرده و امیدواریم این تلاش ها، سبب پایان خشونت ها و آغاز گفت وگوهای جدی با هدف تأمین صلح پایدار و سراسری در کشور شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت خارجه افغانستان از بیانیه مشترک نشست تهران که میان شماری از نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان برگزار شده بود، استقبال کرد.

در بیانیه ای که روز پنج شنبه -17 تیر- از سوی وزارت خارجه افغانستان منتشر شده، آمده است که دولت افغانستان، هر اقدام و تلاش حقیقی ای را که منجر به پایان جنگ، تأمین صلح پایدار و حفظ دستاوردهای 20 سال اخیر شود، به دیده ی قدر نگریسته و از آن حمایت می کند.

این بیانیه افزوده است: ما از تلاش های دولت ایران در راستای پیشرفت روند صلح افغانستان قدردانی کرده و امیدواریم این تلاش ها، سبب پایان خشونت ها و آغاز گفت وگوهای جدی به هدف تأمین صلح پایدار و سراسری در کشور شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، نشست گفت وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت های عالی جمهوریت و هیئت عالی سیاسی طالبان صبح دیروز (چهارشنبه) 16 تیرماه، به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در تهران افتتاح شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال افغانستان از نشست تهران؛ از تلاش های ایران قدردانی می کنیم

استقبال افغانستان از نشست تهران؛ از تلاش های ایران قدردانی می کنیم