مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 04:452021-07-09بين الملل

بایدن: طالبان به بالاترین قدرت نظامی خود رسیده است


چند نفر دیگر، چند هزار دختر و پسر آمریکایی دیگر را می خواهید به خطر بیندازید؟ من نسل دیگری از آمریکایی ها را به جنگ افغانستان نمی فرستم، آن هم بدون انتظار منطقی برای دستیابی به نتیجه ای متفاوت.

- جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفت که جنبش طالبان افغانستان از سال 2001 تاکنون به بالاترین سطح نظامی خود رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رویترز، بایدن روز پنجشنبه اعلام کرد که مأموریت نظامی نیروهای آمریکایی در افغانستان در تاریخ 31 اوت پایان می یابد.

وی در توجیه تصمیم خود برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در افغانستان در شرایطی که طالبان در مناطق قابل توجهی از کشور به پیشروی های زیادی دست یافته است، گفت که او نسل دیگری از آمریکایی ها را به جنگ افغانستان نمی فرستد.

وی خطاب به کسانی که خواهان ادامه حضور آمریکا در افغانستان هستند، پرسید: چند نفر دیگر، چند هزار دختر و پسر آمریکایی دیگر را می خواهید به خطر بیندازید؟ من نسل دیگری از آمریکایی ها را به جنگ افغانستان نمی فرستم، آن هم بدون انتظار منطقی برای دستیابی به نتیجه ای متفاوت.

رییس جمهور آمریکا تأکید کرد که در هیچ لحظه ای نمی توان گفت که مأموریت تمام شده است و افزود: تنها از آن جهت که ما اسامه بن لادن را به چنگ آوردیم و دیگر تروریسم از آن نقطه از جهان نشأت نمی گیرد، مأموریت تمام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن: طالبان به بالاترین قدرت نظامی خود رسیده است

بایدن: طالبان به بالاترین قدرت نظامی خود رسیده است