مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 05:002021-07-09اجتماعي

6000 قطعه فلامینگو در تالاب های اقماری نقده فرود آمدند


رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش از 6 هزار قطعه فلامینگو تالاب های اقماری شهرستان نقده را برای تابستان گذرانی انتخاب کرده اند.

- ، اکبر محمدیان در این زمینه اظهار کرد: بر اساس پایش ها و عملیات گشت و کنترل کارشناسان این اداره، بیش از 6 هزار قطعه فلامینگو مشاهده شده که در روزهای اخیر وارد تالاب های این شهرستان شده اند.

وی با اشاره به اینکه تالاب های این شهرستان در فصل مناسب آبگیری شده اند افزود: وجود فلامینگوهای نابالغ در بین فلامینگوهای مشاهده شده نشانگر این است که این پرندگان در مصب رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه و جزایر پارک ملی، تخم گذاری و زاد آوری و برای تغذیه و استراحت به تالاب های شورگول حسنلو، درگه سنگی و سولدوزگولی و درنا مهاجرت کرده اند.

محمدیان بالا رفتن شوری دریاچه ارومیه را از علل اصلی حضور فلامینگوها در تالاب های نقده دانست و ادامه داد: پوشش گیاهی، وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم، تغذیه و عمق مناسب آب در کنار گشت و کنترل مأموران یگان حفاظتی و راه اندازی پاسگاه محیط بانی در تالاب های این شهرستان، تنوع و جمعیت حیات وحش را افزایش داده است و پیش بینی می شود در روزهای آتی تعدا د پرندگان بومی و مهاجرت در این تالاب ها به طور چشمگیری افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6000 قطعه فلامینگو در تالاب های اقماری نقده فرود آمدند

6000 قطعه فلامینگو در تالاب های اقماری نقده فرود آمدند