مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 10:252021-07-09سياسي

دولت کنونی و آینده باید حفاظت از بافت یزد را در اولویت داشته باشند


امام جمعه بخش مرکزی یزد به اقدامات موثر پس از ثبت جهانی اشاره کرد و گفت: اهمیت دادن به رفاه افرادی که در بافت قدیم حضور و سکونت دارند از اقدامات ضروری است.

- ایسنا/یزد امام جمعه بخش مرکزی یزد به اقدامات موثر پس از ثبت جهانی اشاره کرد و گفت: اهمیت دادن به رفاه افرادی که در بافت قدیم حضور و سکونت دارند از اقدامات ضروری است.

آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی در بخشی از خطبه های نماز جمعه بخش مرکزی که در روستای خویدک برگزار شد، با اشاره به سالگرد ثبت جهانی یزد اظهار کرد: 200 هکتار ثبت جهانی و 755 هکتار عرصه ثبت ملی در یزد وجود دارد و اقدامات خوبی در چهار سال گذشته در خصوص معرفی، رونق صنعت گردشگری، افزایش مرمت ها، ساخت و ارتقای زیرساخت ها و پژوهش ها انجام شده است که در صورت نبود کرونا، این اقدامات روند رو به رشد و بهتری داشت.

وی با بیان این که یکسری اقدامات باید در این سال ها و پس از ثبت جهانی انجام شود، گفت: اهمیت دادن به رفاه افرادی که در بافت قدیم حضور دارند از اقدامات ضروری است.

وی به نقش روحانیت در حفظ واین میراث جهانی و ملی اشاره کرد و گفت: روحانیت و نهاد روحانیت بیشترین حفاظت را در یزد داشته است و منازل و دفاتر علما در بافت قدیم است لذا آن ها نقش قابل توجهی در حفظ این میراث داشته‎اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت کنونی و آینده باید حفاظت از بافت یزد را در اولویت داشته باشند

دولت کنونی و آینده باید حفاظت از بافت یزد را در اولویت داشته باشند