مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 11:102021-07-09بين الملل

ثبات و توسعه افغانستان برای ایران بسیار با اهمیت است


کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: اشغالگری آمریکایی ها در افغانستان، طی 20 سال گذشته یک دخالت آشکار نظامی در امور یک کشور مستقل است.

- سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین المللی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین تحولات افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای همان تشکیل، موضوع صلح در منطقه را به عنوان یکی از دستورالعمل های حقیقی خودش قرار داده است.

در رابطه با این مسائل نیز تلاش می کند در منطقه یک صلح عادلانه برقرار باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا، بسیاری از منازعات نظامی که ممکن بود در منطقه به وجود بیاید، توسط مدیریت و میانجی گری جمهوری اسلامی ایران به تأخیر افتاد و یا به طور کلی حل و فصل شد.

وی ادامه داد: یکی از نمونه های بارز این مسئله در منطقه ژئوپلیتیک غرب آسیا، موضوع افغانستان است که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران برای چندمین بار اعلام کرده است، برای کمک به صلح، آرامش و امنیت همه مردم افغانستان و برای توسعه اقتصادی این کشور آمادگی کامل را دارد.

صدرالحسینی گفت: اما متأسفانه این مسئله مشاهده می شود که آمریکایی ها با یک تجاوز ناجوانمردانه نظامی، در طول بیست سال گذشته، اجازه حضور هیچ کشوری را که به دنبال توسعه و امنیت افغانستان باشد را ندادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبات و توسعه افغانستان برای ایران بسیار با اهمیت است

ثبات و توسعه افغانستان برای ایران بسیار با اهمیت است