مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 تیر 1400 ساعت 16:502021-07-09اقتصادي

سد دز در بدترین شرایط خشکسالی نیم قرن اخیر است


حجم ذخیره آب در دریاچه سد دز در سال 1398 با بارش های سنگین در مناطق بالادست این سد به رقم کم سابقه 16 میلیارد مترمکعب است.

- مدیر عامل سد دز با بیان اینکه امسال بدترین خشکسالی نیم قرن اخیر را تجربه می کنیم گفت: میزان نرمال حجم آب در دریاچه سد دز بین هفت تا هشت میلیارد متر مکعب است که این رقم امسال به حدود چهار میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا سعید رئوفی نسب جمعه در جریان بازدید خبرنگاران از سد دز اظهار داشت: در پیک سیلاب سال 98 حدود21 هزار متر مکعب در ثانیه آب به سدهای خوزستان وارد شد و هشت هزار متر مکعب رهاسازی صورت گرفت که معادل 30درصد موجودی سد بود که فاجعه سیل سال 98 را رقم زد.

مدیر عامل سد دز با اشاره به اینکه اکنون تراز سد دز زیر 330 متر است گفت: اگر نگاه صرفا به نیروگاه و تولید برق باشد، تراز سد نباید به زیر 320 برسد اما ریسک را پذیرفتیم و جان و اقتصاد مردم را بر زحمات خود اولویت دادیم.

رئوفی نسب حجم خالی سد دز را حدود 21 متر معادل یک میلیارد و 200 مترمکعب عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به حجم قابل برنامه ریزی آب در دریاچه سد دز تا انتهای سال آبی ( آخر شهریورماه ) حدود 250 میلیون متر مکعب آورد آب نیاز است.

وی ادامه داد: 130 هزار هکتار اراضی پایین دست در دزفول، شوش، شوشتر و شعببیه از سد دز تغذیه می شوند و بایدحق آبه های این اراضی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد دز در بدترین شرایط خشکسالی نیم قرن اخیر است

سد دز در بدترین شرایط خشکسالی نیم قرن اخیر است