مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 02:202021-07-09اجتماعي

تالاب خشک شده آق گل؛ کانونی برای تولید ریزگردها


رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر یکی از نگرانی های عمده خشک شدن کامل تالاب آق گل را علاوه بر تأثیر بر حیات وحش منطقه، ایجاد کانونی برای تولید ریزگردها (گرد و غبار) در سطح شهرستان و استان دانست.

- ایسنا/همدان رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر یکی از نگرانی های عمده خشک شدن کامل تالاب آق گل را علاوه بر تأثیر بر حیات وحش منطقه، ایجاد کانونی برای تولید ریزگردها (گرد و غبار) در سطح شهرستان و استان دانست.

عباس نجاری در گفت وگو با ایسنا به تالاب فصلی آق گل با وسعتی افزون بر 830 هکتار که در جنوب شرقی روستای اسلام آباد از توابع شهرستان ملایر و روستای توتل در کنار کوه کت در مرز استان های همدان و مرکزی قرار گرفته، اشاره و اظهار کرد: خشک شدن تالاب آق گل با توجه به فصلی بودن آن امری طبیعی است و طی سال های 88 تا 95 نیز این تالاب کاملا خشک بوده است امسال نیز بدلیل خشکسالی بی سابقه طی 50 سال اخیر، طبق روال طبیعی خشک شده است.

نجاری بارش های جوی را یکی از منابع عمده تغذیه تالاب برشمرد و گفت: مهم ترین دلیل خشک شدن تالاب، کاهش بارش های جوی است از طرفی حوضه آبریز رودخانه قره چای در جنوب دشت کمیجان بعنوان حق آبه زیست محیطی این تالاب یکی دیگر از منابع تغذیه تالاب است که متأسفانه تا امروز بصورت کامل تأمین نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب خشک شده آق گل؛ کانونی برای تولید ریزگردها

تالاب خشک شده آق گل؛ کانونی برای تولید ریزگردها