مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 03:202021-07-09اقتصادي

قطعی های آب تبریز بر سر کمبود منابع آبی یا قطعی برق؟!


این روزها مردم کشور و از جمله تبریز با قطعی های مکرر آب و برق رو به رو هستند که حتی در برخی موارد نیز این قطعی ها به صورت همزمان رخ داده و شهروندان تبریزی ساعاتی را نه برق و نه آب دارند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی این روزها مردم کشور و از جمله تبریز با قطعی های مکرر آب و برق رو به رو هستند که حتی در برخی موارد نیز این قطعی ها به صورت همزمان رخ داده و شهروندان تبریزی ساعاتی را نه برق و نه آب دارند.

این که دلیل قطعی آب بر سر کمبود منابع است یا در اثر قطعی برق سیستم های آبرسانی، بحثی است که طی دو روز گذشته بین شرکت توزیع نیروی برق تبریز و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مطرح می شود.

روزهای گرم تابستان امسال، از همان روزهای اواسط فصل بهار بازگوکننده وضعیت سخت انرژی و دمای بالای شهرها بود.

در طی این روزها با افزایش دما، شاهد افزایش مصرف برق در راستای استفاده از وسایل سرمایشی هستیم که این امر ما را با مشکلاتی بزرگ در حیطه انرژی به خصوص برق و آب مواجه کرده است.

با افزایش مصرف برق، ظرفیت برق مصرفی موردنیاز کشور بسیار بالا رفته ( بیش از 65 هزار مگاوات) و حتی گاه از میزان تولید شبکه برق کشور(اندکی بیش از 50 هزار مگاوات) فراتر می رود که این امر نیز منجر به بروز خاموشی هایی جدا از برنامه اعلام شده شرکت برق می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعی های آب تبریز بر سر کمبود منابع آبی یا قطعی برق؟!

قطعی های آب تبریز بر سر کمبود منابع آبی یا قطعی برق؟!