مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 03:402021-07-10سياسي

روزی که منتقدان گنبد شیخ لطف الله را دیدند


گرچه بارها در رسانه ها اعلام شده بود که بازدید منتقدان از گنبد مسجد شیخ لطف الله بلامانع است اما این امکان، از آبان 98 فراهم نشده نبود؛ تا همین چند روز پیش، - که ناظر ارشد فاز دوم مرمت گنبد شیخ لطف الله، درخواست ایسنا را برای بازدید منتقدان از گنبد شیخ لطف الله پذیرفت.

با شروع فاز دوم مرمت گنبد شیخ لطف الله به دست همان پیمانکار پیشین، منتقدانی که ابهاماتشان درباره مرمت ترک قبلی برطرف نشده بود و از تکرار همان روند، برای ترک بعدی نگران بودند، در اتحادیه صنف هنرمندان صنایع دستی اصفهان دور هم جمع شدند و با امضای نامه ای، خطاب به نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و همچنین، مقام قضایی، خواستار توقف این مرمت، تا روشن شدن ابعاد تاریک پرونده و بررسی کلی وضعیت مسجد شیخ لطف الله، به دست کارشناسان متخصص شدند.

هفته گذشته اما پیک نیمروزی اخبار سراسری، گزارشی را درباره مرمت این گنبد منتشر کرد که در آن فریبا خطابخش، مدیر پایگاه میراث جهانی نقش جهان در پاسخ به این سؤال که آیا برای این پروژه از بزرگان و صاحب نامان مرمت آثار تاریخی در کشور مشورت و نظرخواهی شده؟ گفت: چندین مرحله هم در استان و هم در تهران و هم به صورت مجازی، جلسات و ارائه های متعددی داشتیم و پیمانکار مورد تایید قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی که منتقدان گنبد شیخ لطف الله را دیدند

روزی که منتقدان گنبد شیخ لطف الله را دیدند