مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 03:552021-07-10پزشكي

با علائم یائسگی زودرس آشنا شوید


یائسگی دوره ای از زندگی زنان است که در آن سیکل قاعدگی متوقف می شود که به شروع یائسگی قبل از 40 سالگی را یائسگی زودرس یا زود هنگام می گویند.

- ایسنا/همدان یائسگی دوره ای از زندگی زنان است که در آن سیکل قاعدگی متوقف می شود که به شروع یائسگی قبل از 40 سالگی را یائسگی زودرس یا زود هنگام می گویند.

یک متخصص زنان و زایمان در همدان دراین زمینه با بیان اینکه مهمترین علائم یائسگی زودرس قطع قاعدگی و قاعدگی های نامنظم است که خانم ها با مراجعه به پزشک و شکایت از قطع قاعدگی و قاعدگی نامنظم از پزشکان معالج کمک می خواهند، گفت:فردی که دچار یائسگی زودرس شده باشد با انجام آزمایشات مشخص و سونوگرافی متوجه این موضوع خواهد شد.

دکتر شهره علیمحمدی در گفت وگو با ایسنا، قطع قاعدگی قبل از 40 سالگی را یائسگی زودرس خواند و تأکید کرد: یائسگی زودرس علائم مختلفی دارد که از جمله آن می توان به پوکی استخوان اشاره کرد چرا که در این شرایط پریودی اتفاق نمی افتد و سلول های استخوان تحت تأثیر قرار می گیرند اما پوکی استخوان از علائم اولیه یائسگی زودرس نیست.

این متخصص رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک، ورزش نکردن و چاقی را در یائسگی زودرس اثرگذار برشمرد و افزود: در حال حاضر علم در حال پیشرفت بوده و فردی که در این شرایط قرار داشته باشد، می تواند با فریز کردن تخمک های خود از نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با علائم یائسگی زودرس آشنا شوید

با علائم یائسگی زودرس آشنا شوید