مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 04:102021-07-10اجتماعي

اقدامات نجات بخشی «پل دختر» انجام شد/عملیات بازسازی یک ماه زمان می خواهد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: عملیات نجات بخشل پل تاریخی کرج انجام شده است و یک ماه پس از انتخاب پیمانکار عملیات بازسازی پل نیز به پایان خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس البرز، پل دختر، پل سلیمانیه یا پل شاه عباسی یادگاری از دوران صفوی که بر روی رودخانه کرج واقع شده است.

عمل های زیبایی این آثار باستانی ثبت شده شکل و ظاهر ابتدایی آن را طی سال های گذشته دچار تغییر و تحول کرده اما ریزش پل در ماه های گذشته نشان داد این مرمت ها کافی نبوده است.

شاید عدم مراقبت مستمر و غفلت مسؤولان امر طی سال های گذشته علت ریزش دوباره پل دختر زیبای کرج شده است اما ادامه روند بازسازی با گذشت 6 ماه از فروریختن بخشی از این پل مسئله ای است که گروهی از دوست داران این حوزه را نگران و معترض کرده است.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، در این رابطه به خبرنگار فارس، گفت: در پی ریزش پل تاریخی کرج نخستین اقدامی که در دستورکار قرار گرفت نجات بخشی پل بود که به وسیله سازه های آهنی صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اینکه سازه نگهبان بر روی رودخانه کرج تعبیه شده است، اظهار کرد: از طرفی با سنگینی عرشه پل مواجه بودیم که سبک سازی آن در راستای پیشگیری از ریزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات نجات بخشی «پل دختر» انجام شد/عملیات بازسازی یک ماه زمان می خواهد

اقدامات نجات بخشی «پل دختر» انجام شد/عملیات بازسازی یک ماه زمان می خواهد