مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 05:152021-07-10بين الملل

معاون شی جینپینگ: بزرگترین چالش آمریکا چین نیست، خود آمریکاست


معاون رییس جمهوری چین گفت، چین و ایالات متحده باید به طور مداوم منافع مشترک را با در نظر گرفتن شرایط و تغییرات جدید گسترش دهند و سیاست چین ایالات متحده باید از تبدیل شدن به یک چرخه معیوب قضاوت و گمراهی جلوگیری کند.

- معاون رییس جمهوری چین گفت، چین و ایالات متحده باید به طور مداوم منافع مشترک را با در نظر گرفتن شرایط و تغییرات جدید گسترش دهند و سیاست چین ایالات متحده باید از تبدیل شدن به یک چرخه معیوب قضاوت و گمراهی جلوگیری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوآ، وانگ کیشان، معاون رییس جمهوی چین در مراسمی به مناسبت پنجاهمین سالروز سفر مخفیانه هنری کیسینجر، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا به چین این اظهارات را مطرح کرد.

وانگ تاکید کرد، سفر کیسینجر به چین در 50 سال پیش موجب سفر ریچارد نیکسون، رییس جمهوری وقت آمریکا به چین و انتشار اعلامیه شانگهای شد.

به گفته او، اقدام مذکور نشان دهنده خرد سیاسی فوق العاده و هنر دیپلماسی نسل قدیمی تر رهبران بود و صفحه جدیدی در روابط چین – آمریکا و سیاست بین الملل گشود.

معاون شی جینپینگ، رییس جمهوری چین تاکید کرد، در 50 سال گذشته روابط چین – آمریکا با وجود بالا و پایین ها جلو رفته و منافع زیادی برای مردمان دو طرف به بار آورده و صلح، ثبات و شکوفایی جهانی را تسهیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون شی جینپینگ: بزرگترین چالش آمریکا چین نیست، خود آمریکاست

معاون شی جینپینگ: بزرگترین چالش آمریکا چین نیست، خود آمریکاست