مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 05:352021-07-10اقتصادي

حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا 6 ماه آینده اجرایی می شود


قانون جدید مالیات برارزش افزوده و حذف مالیات از اصل طلا هفته گذشته ابلاغ شد، ولی اجرای آن برای فراهم شدن زیرساختها از سوی سازمان امور مالیاتی، - به شش ماه آینده موکول شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اتحادیه طلا و جواهر تهران، مالیات برارزش افزوده مالیات غیرمستقیمی است که مصرف کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می پردازد و دریافت کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

قانون مالیات بر ارزش افزوده با اختیارات ناشی از ماده 85 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در 53 ماده و 47 تبصره در تاریخ هفدهم اردیبهشت 1387 در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود تا در مدت آزمایشی 5 سال از تاریخ اول مهرماه 1387 به اجرا گذاشته شود.

این قانون بعد از 5 سال اول هر سال مجدداً تمدید و تا 9 درصد افزایش یافت.

پس از 10 سال از اجرای قانون مالیات برارزش افزوده و اعتراض فعالان و فروشندگان طلا و جواهر و موانع ایجاد شده بر سر تولید و فروش مصنوعات طلا و پی گیری اهالی این صنف برای حذف این مالیات از اصل طلا و اصلاح این قانون، در جلسه 30 دی ماه 1398 نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر معافیت اصل طلا، جواهر و پلاتین در لایحه اصلاح این قانون رأی دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا 6 ماه آینده اجرایی می شود

حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا 6 ماه آینده اجرایی می شود