مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 06:552021-07-10بين الملل

گسترش نفوذ اقتصادی ترکیه در شمال سوریه این بار به بهانه تأمین برق


دولت ترکیه از زمان اشغال ادلب و برخی دیگر از مناطق شمال سوریه با اقدامات مختلف ازجمله راه اندازی مدارس، ترویج پول ملی خود و تلاش برای اتصال شبکه برق این مناطق به شبکه برق ترکیه در حال گسترش نفوذ خود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از زمان تصرف مناطق شمال ، در حال حاضر نیز یک شرکت خصوصی ترکیه ای با همکاری گروه های تروریستی وابسته به ترکیه در ادلب در حال راه اندازی پروژه های تأمین برق در مناطق پیرامون این شهر است.

شرکت ترکیه ای Green Energy اعلام کرد که پست های برق لازم برای اتصال شبکه برق این منطقه با ترکیه ایجاد و شبکه های فشارقوی منطقه تعمیر شده و شهرهای ادلب، حارم، سلقیم، دانا، سرمدا هم اکنون از خدمات برق باکیفیت برخوردارند.

نحوه برخورداری از این خدمات به این ترتیب است که شهروندان با خرید اشتراک و دریافت کنتورهای پیش پرداخت (کنتورهایی که ابتدا به میزان پرداخت شارژ شده و با مصرف این شارژ کاهش پیدا می کند) یک کابل به ساختمان موردنظرشان دریافت می کنند.

قیمت اشتراک برق تک فاز 100 لیر ترکیه و قیمت خود کنتور 350 لیر و قیمت اشتراک برق سه فاز 400 لیر و قیمت کنتور آن 900 لیر است.

قیمت هر کیلووات برق خانگی 90 کروش (واحد کوچکتر لیر ترکیه؛ هر 100 کروش یک لیر است) و قیمت هر کیلووات برق تجاری یا صنعتی یک لیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش نفوذ اقتصادی ترکیه در شمال سوریه این بار به بهانه تأمین برق

گسترش نفوذ اقتصادی ترکیه در شمال سوریه این بار به بهانه تأمین برق