مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 07:302021-07-10حوادث

بخشی از تپه تاریخی جلدیان در اثر وقوع زلزله نقده ریزش کرد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیرانشهر گفت: بر اثر وقوع زلزله پنج ریشتری شب گذشته در نقده بخشی از تپه تاریخی جلدیان پیرانشهر ریزش کرده است.

- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیرانشهر: بخشی از تپه تاریخی جلدیان در اثر وقوع زلزله نقده ریزش کرد ایسنا/آذربایجان غربی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیرانشهر گفت: بر اثر وقوع زلزله پنج ریشتری شب گذشته در نقده بخشی از تپه تاریخی جلدیان پیرانشهر ریزش کرده است.

سلیمان بشیری، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه زلزله 5 ریشتری بعداز ظهر 18 تیرماه در نقده در شهر پیرانشهر نیز احساس شد، اظهار کرد: بلافاصله پس از بروز زلزله اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت احتمالی در بناهای تاریخی پیرانشهر آغاز شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیرانشهر افزود: در نتیجه مشخص شد متاسفانه بر اثر این زلزله بخشی از تپه تاریخی جلدیان پیرانشهر ریزش کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سایر آثار تاریخی این شهرستان خسارتی گزارش نشده است.

بشیری با اشاره به اینکه این محوطه تاریخی در بخش لاجان،در حدود 25 کیلومتری پیرانشهر واقع شده است، یادآور شد: بدلیل پیداشدن نمونه های سفالی متعلق به هزاره ششم قبل از میلاد،این محوطه تاریخی تعیین قدمت و حریم شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشی از تپه تاریخی جلدیان در اثر وقوع زلزله نقده ریزش کرد

بخشی از تپه تاریخی جلدیان در اثر وقوع زلزله نقده ریزش کرد