مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 09:102021-07-10اقتصادي

جزییات قانون مالیات ارزش افزوده طلا/ اجرای قانون از 12 دی ماه


معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده معاملات طلا از 12 دی ماه امسال اجرایی شده و اصل طلا از این مالیات معاف و 9 درصد به کارمزد و اجرت تعلق میگیرد.

- ، محمد مسیحی در برنامه زنده تلویزیونی درباره قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده خرید و فروش طلا گفت: در لایحه اصلاحیه ای که از سوی دولت به مجلس تقدیم شده بود، نرخ 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده برای کارمزد و اجرت خرید و فروش طلا پیشنهاد شده بود اما در مصوبه نهایی نمایندگان، مالیات بر ارزش افزوده برای اجرت و کارمزد فروش طلا به 9 درصد افزایش یافت و اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.

آغاز اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا از 12 دی ماه 1400 وی افزود: در یک هفته اخیر برای مردم و فروشندگان طلا ابهام ایجاد شده بود اما در قانون آمده 6 ماه پس از تاریخ ابلاغ، این قانون لازم الاجرا ست که از 12 دی ماه اصل طلا معاف از مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود اما اجرت و کارمزد آن مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اجرای این قانون مشروط به این است که کلیه معاملات از سوی طلافروشان در سامانه مؤدیان مالیاتی به تفکیک اصل طلا و اجرت و دستمزد آن ثبت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات قانون مالیات ارزش افزوده طلا/ اجرای قانون از 12 دی ماه

جزییات قانون مالیات ارزش افزوده طلا/ اجرای قانون از 12 دی ماه