مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 11:302021-07-10سياسي

سند آمایش در حد حرف و شعار باقی مانده است


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سند آمایش سرزمینی در سطح کشور و استان اردبیل در حد حرف و شعار باقی مانده و اجرایی و عملیاتی نشده است.

- ، صدیف بدری ظهر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع تولیدی در اردبیل اظهار کرد: با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی استان اردبیل سهم متوازن و عادلانه ای از توسعه صنایع و معادن نبرده به طوری که با این بی عدالتی شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت روستایی کشورمان به کمتر از 23 درصد رسیده و جمعیت استان اردبیل نیز به تناسب سایر استان های توسعه یافته روند کاهشی به خود گرفته است.

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل دلیل کاهش جمعیت در مناطق محروم و مرزی استان اردبیل را بی توجهی در توزیع اعتبارات و منابع کشور و اجرای طرح های زیربنایی اعلام کرد و گفت: متأسفانه در سال های اخیر سند آمایش سرزمینی در حد شعار و حرف باقی مانده و عملیاتی نشده است.

بدری افزود: در برنامه چشم انداز 20 ساله و برش پنج ساله بی تفاوتی و بی توجهی را به مناطق کمتر توسعه یافته شاهد هستیم به گونه ای که بسیاری از استان های مرکزنشین کشور به ویژه یزد، کرمان، سمنان و اصفهان از بیشترین امکانات و مجتمع های بزرگ فولادی و صنعتی بهره مند شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند آمایش در حد حرف و شعار باقی مانده است

سند آمایش در حد حرف و شعار باقی مانده است