مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 19:352021-07-10سياسي

رونمایی از طرح یکپارچه سازی خط بریل کُردی


با پیگیری و تلاش های مشاور امور معلولین استاندار کردستان، طرح یکپارچه سازی خط بریل کُردی با محوریت دانشگاه کردستان و همکاری استانداری کردستان و اداره کل بهزیستی استان، - ایسنا/کردستان با پیگیری و تلاش های مشاور امور معلولین استاندار کردستان، "طرح یکپارچه سازی خط بریل کُردی" با محوریت دانشگاه کردستان و همکاری استانداری کردستان و اداره کل بهزیستی استان، اجرایی و طی مراسمی به صورت آنلاین از آن رونمایی شد.

مشاور امور معلولین استاندار کردستان در این مراسم که به صورت آنلاین و با حضور علاقه مندان و پژوهشگران زبان کُردی در داخل و خارج از کشور برگزار شد، اظهار کرد: در قوانین حمایت از حقوق معلولین بر 2 واژه بسیار تاکید شده است، یکی دسترسی پذیری و دیگری مناسب سازی، لذا در همین راستا خط بریل کوردی طراحی شد.

نصرالله ابراهیمی افزود: خط بریل کوردی هم زمینه دسترسی و بهره گیری نابینایان به کتب مشاهیر بزرگان زبان کوردی را فراهم می کند و هم این فرصت را برای آنها مهیا می کند تا بدون وابستگی به دیگران، آثار خود به زبان کوردی را مکتوب نمایند.

وی در خصوص ویژگی های یکپارچه سازی خط بریل کُردی، عنوان کرد: این خط برای تمامی لهجه های کوردی (4 لهجه) کارایی دارد، خلاصه نویسی در آن رعایت شده و علامت های آن برای راست چین و چپ چین کاربرد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از طرح یکپارچه سازی خط بریل کُردی

رونمایی از طرح یکپارچه سازی خط بریل کُردی