مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 02:552021-07-10پزشكي

تشخیص کرونا با بررسی گوشی افراد


از آنجا که PoST یک آزمایش زیست محیطی است، آزمایشی غیرتهاجمی و کم هزینه است که این بدان معناست که نه تنها برای عرضه در کشورهای کم درآمد مناسب است بلکه با عرضه آن دیگر افراد آن آزمایش ناخوشایند را تجربه نخواهند کرد.

- گروهی از محققان کالج دانشگاهی لندن در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه روشی دقیق، غیرتهاجمی و کم هزینه برای آزمایش کووید-19 شده اند.

روش ایجاد شده توسط محققان در نوع خود بسیار متفاوت است چرا که این آزمایش با استفاده از نمونه های گرفته شده از صفحه نمایش تلفن های همراه انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سای تک دیلی، این مطالعه به رهبری دکتر رودریگو یانگ(Rodrigo Young) از موسسه چشم پزشکی کالج دانشگاهی لندن انجام شده و نتایج آن در مجله eLife منتشر شده است.

محققان در این مطالعه به جای آنکه به بررسی تست سواب افراد بپردازند، به تجزیه و تحلیل سواب های صفحه نمایش گوشی های هوشمند پرداختند و دریافتند افرادی که آزمایش پی سی آر سواب بینی آنها مثبت بوده است نتایج آزمایش سواب کووید-19 صفحه نمایش گوشی آنها نیز پس از نمونه برداری مثبت شده است.

این روش جدید که با نام آزمایش صفحه نمایش تلفن همراه یا پست (PoST) شناخته می شود قادر به شناسایی ویروس کووید-19 در تلفن های 81 تا 100 درصد افراد مبتلا به نوع شدید این ویروس بوده است که این گویای آن است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص کرونا با بررسی گوشی افراد

تشخیص کرونا با بررسی گوشی افراد