مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 03:352021-07-11اجتماعي

ضرورت تأمین حق آبه زیست محیطی تالاب چغاخور در شرایط خشکسالی


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری بر رعایت حق آبه زیست محیطی تالاب چغاخور در ماه های کم آبی و خشک سال تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی در ششمین جلسه کمیته مدیریت زیست بومی تالاب چغاخور گفت: برنامه مدیریت زیست بومی این تالاب مرجعی برای حفظ و بهره برداری پایدار از این تالاب ارزشمند است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات و مراحل سپری شده در طراحی برنامه زیست بومی این تالاب افزود: در جلسه اخیر این کمیته، با در نظر داشتن خشکسالی و شدت تبخیر این تالاب، برنامه ریزی لازم برای حفظ حقابه زیست محیطی تالاب، به خصوص در ماه های خشک پیش رو اندیشیده شد.

وی انطباق برنامه های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر برنامه مدیریت زیست بومی این تالاب را گام مهمی در تحقق توسعه پایدار و همراهی جوامع بهره بردار حاشیه تالاب چغاخور توصیف کرد و ادامه داد: مدیریت پسماند در حاشیه تالاب و هم چنین جمع آوری و جلوگیری از پخش نخاله های ساختمانی در اطراف روستاها و راه های حاشیه آنها دغدغه حفاظت محیط زیست استان است و در این زمینه مطالبات قانونی با بخش های متولی این امر صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تأمین حق آبه زیست محیطی تالاب چغاخور در شرایط خشکسالی

ضرورت تأمین حق آبه زیست محیطی تالاب چغاخور در شرایط خشکسالی