مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 04:002021-07-11فرهنگي

یادنامه ای برای حسن نظریان پژوهشگر و مورخ نیشابوری


نیشابور مردان و زنان بزرگ و اندیشمند بسیاری را در دامان خودپرورانده و به جهان علم، ادب، فرهنگ و هنر عرضه داشته و وجود همین دانشمندان، ادبا و هنرمندان متعهد و فرهیخته در کنار تلاش مجدانه پژوهشگران دلسوز و دغدغه مند توانسته است نام نیشابور و ایران را در گستره جهان پرآوازه کند؛ - ایسنا/خراسان رضوی نیشابور مردان و زنان بزرگ و اندیشمند بسیاری را در دامان خودپرورانده و به جهان علم، ادب، فرهنگ و هنر عرضه داشته و وجود همین دانشمندان، ادبا و هنرمندان متعهد و فرهیخته در کنار تلاش مجدانه پژوهشگران دلسوز و دغدغه مند توانسته است نام نیشابور و ایران را در گستره جهان پرآوازه کند؛ حسن نظریان، نویسنده، پژوهشگر و مورخ معاصر نیشابوری یکی از افرادی بود که پس از یک عمر تلاش در عرصه علم و فرهنگ و اخلاق اواخر هفته گذشته درگذشت.

نظریان به گواه بسیاری از افرادی که با او معاشرت داشتند، بی منت و بی ادعا اوقات زندگی خود را وقف اعتلاء فرهنگ و تاریخ نیشابور کرد.

این پژوهشگر، مورخ و اندیشمند معاصر نیشابور متولد 26 اسفند 1319 در نیشابور بود و به عنوان یک فرهنگی، عاشقانه در مسیر فرهنگ سازی و شناساندن تاریخ شهرستان نیشابور تلاش کرد.

استاد نظریان بی نهایت فروتن، پرهیزکار و به دور از هیاهو بود حجت حسن ناظر از شاگردان حسن نظریان است، ناظر در گفت وگو با ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادنامه ای برای حسن نظریان پژوهشگر و مورخ نیشابوری

یادنامه ای برای حسن نظریان پژوهشگر و مورخ نیشابوری