مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 04:052021-07-11سياسي

برگزاری دومین انتخابات بلغارستان ظرف سه ماه در بحبوحه خشم بر سر فساد


مردم بلغارستان امروز (یکشنبه) به پای صندوق های رای می روند تا مشخص کنند احزاب معترض می توانند بعد از یک دهه سلطه سیاسی بویکو بوریسوف، نخست وزیر دیرینه این کشور، - مردم بلغارستان امروز (یکشنبه) به پای صندوق های رای می روند تا مشخص کنند احزاب معترض می توانند بعد از یک دهه سلطه سیاسی بویکو بوریسوف، نخست وزیر دیرینه این کشور، دولت بعدی را تشکیل دهند یا خیر.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دومین انتخابات این کشور حوزه بالکان ظرف سه ماه خواهد بود چرا که انتخابات آوریل به یک پارلمان پراکنده ختم شد که نتوانست دولت تشکیل دهد و اختلافات عمیق در بلغارستان بر سر میراث حاکمیت بوریسوف پررنگ شد.

به نظر می رسد حزب راست میانه او موسوم به جرب (GERB) با یک حزب ضد تشکیلاتی جدید موسوم به چنین مردمانی وجود دارند متعلق به اسلاوی تریفونف مجری تلویزیونی، هر کدام با 20 و 22 درصد تقریبا برابر باشند.

تحلیلگران می گویند، حتی اگر حزب جرب جلو بیفتد، بوریسوف 62 ساله که سابقا محافظ تودور ژیوکوف، دیکتاتور سابق کمونیست بود، بعید است که در بحبوحه این خشم بر سر فساد بتواند ائتلافی تشکیل دهد.

پروان سیمونف، تحلیلگر سیاسی گالوپ اینترنشنال مستقر در صوفیه گفت: به گمانم ما شاهد پایان دوره بوریسوف هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری دومین انتخابات بلغارستان ظرف سه ماه در بحبوحه خشم بر سر فساد

برگزاری دومین انتخابات بلغارستان ظرف سه ماه در بحبوحه خشم بر سر فساد