مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 04:202021-07-11اجتماعي

آرزوهای بر باد برفته عروسک های محلی تاجمیر


عروسک های دست ساز تاجمیر اکنون کرونا را بیشتر از زندگی لمس کرده و آرزوهای خود را با کرونا بر باد رفته دیدند.

- ایسنا/خراسان جنوبی عروسک های دست ساز تاجمیر اکنون کرونا را بیشتر از زندگی لمس کرده و آرزوهای خود را با کرونا بر باد رفته دیدند.

پروژه ترسیب کربن، در قالب یکی از طرح های ایجاد کسب و کار پایدار و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، دفتر عمران ملل متحد، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور احیا شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عروسک های بومی پروژه بین المللی ترسیب کربن محدوده سربیشه نمونه ای از عروسک های دست ساز است که یادآور لالایی ها، شعرهای قدیمی و خاطرات زندگی روستایی و عشایری است.

زنان و کودکان روستاهای این منطقه سال هاست که می دوزند و می دوزند تا داستان هایشان نمیرد؛ تا زندگی روی خوشش را به آنان نشان دهد و تا هنری که فکر می کردند در آنان مرده، دوباره زنده شود.

عروسک هایی که داستان واقعی دارند گل بی بی و پسرش الیاس کلندرزایی ساکن روستای تاجمیر هستند که چند سالی است ساخت عروسک های سنتی را در پیش گرفته اند؛ آنان در قلب روستایی که قطب عروسک سازی محلی نام گرفته هر روز با زنان همسایه دور یکدیگر نشسته و به ساخت عروسک ها مشغول می شوند؛ عروسک هایی که هویتشان را می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرزوهای بر باد برفته عروسک های محلی تاجمیر

آرزوهای بر باد برفته عروسک های محلی تاجمیر