مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 04:552021-07-11اجتماعي

نظام آموزش ابتدایی مولد یا مخرب خلاقیت


لزوم توجه به خلاقیت و پرورش آن یک اصل پذیرفته در نظام های آموزشی روز دنیا است چرا که رویکردهای نوآورانه در اقتصاد و صنعت بسیار رایج و مورد اقبال قرار گرفته، - ایسنا/قم لزوم توجه به خلاقیت و پرورش آن یک اصل پذیرفته در نظام های آموزشی روز دنیا است چرا که رویکردهای نوآورانه در اقتصاد و صنعت بسیار رایج و مورد اقبال قرار گرفته، در کنار این نکته توجه به پرورش خلاقیت از دوران کودکی نیز بسیار حیاتی است لذا با توجه به اهمیت جایگاه خلاقیت و پرورش آن در نظام آموزشی به خصوص در دوران ابتدایی باید به بررسی ابعاد این مسئله پرداخت.

دکتر افضل السادات حسینی دهشیری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به سال ها فعالیت در این حوزه گفت: محتوای آموزشی ما تا حد زیادی مانع رشد خلاقیت است اگر چه در اواخر دهه 70 سازمان پژوهش مصمم به اصلاحات آموزشی و تغییرات کتب درسی شد لذا رگه هایی از خلاقیت در محتوای آموزشی وارد شد امّا متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی آموزش معلمان و برنامه های دیگری که باید با تغییرات کتب درسی همراه شود همچنان از اینکه سیستم آموزش و پرورش ما ضد خلاقیت است رنج می بریم.

وی با اشاره به افزایش آگاهی و تلاش برای وجود خلاقیت در محتوای آموزشی اظهار کرد: سوالاتی که به عنوان پژوهش در کتاب های درسی برای دانش آموزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام آموزش ابتدایی مولد یا مخرب خلاقیت

نظام آموزش ابتدایی مولد یا مخرب خلاقیت