مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 05:352021-07-11حوادث

دوختن چشم پرندگان برای قاچاق به کشور های عربی


سالانه تعداد زیادی از پرندگان شکاری که از خاورمیانه به کشور های عربی قاچاق می شوند در اثر دوختن پلک ها بینایی خود را از دست می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، طی روز های گذشته تصاویری از 2 پرنده شکاری با چشمان دوخته شده توسط قاچاقچیان پرنده در فضای مجازی منتشر شد که دل بسیاری از حامیان محیط زیست را به درد آورد.

شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این پرندگان که از نوع بالابان بودند در استان اصفهان با چشمان دوخته شده کشف شدند و در حال حاضر وضعیت سلامتشان خوب است و قاچاقچیان این امر دستگیر شده اند.

همچنین منتظمی در مورد علت دوختن چشمان بالابان ها افزود: شکارچیان این کار غیر انسانی را برای آرامش پرنده انجام می دهند, چون پرندگان شکاری در صورت باز بودن چشمشان ممکن است به خود آسیب بزنند، اما با بسته بودن چشمان این پرندگان آرامششان حفظ می شود و دچار استرس نمی شوند هرچند که این کار یک اقدام بسیار مخاطره آمیز است و ممکن است چشم حیوانات دچار آلودگی، عفونت یا کوری شود.

وی در مورد ارزش ریالی این حیوانات گفت: هیچ مبلغی ارزش این را ندارد که حتی یک پرنده از جمعیت پرندگان شکاری ایران برای سود جویی قاچاقچیان کاسته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوختن چشم پرندگان برای قاچاق به کشور های عربی

دوختن چشم پرندگان برای قاچاق به کشور های عربی