مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 06:102021-07-11اقتصادي

عملیات مرمتی بازار قلعه محمود کرمان آغاز شد


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمتی بازار محمود کرمان خبر داد.

- ایسنا/کرمان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمتی بازار محمود کرمان خبر داد.

مجتبی شفیعی امروز 20 تیرماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: در این عملیات مرمتی استحکام بخشی، نماچینی و اندودگچ بخشی از این بازار تاریخی با اعتباری معادل یک میلیارد و 500 میلیون ریال انجام می شود.

وی افزود: در سال های گذشته نیز فعالیت های مرمتی همچون سبک سازی و اندود کاه گل، سقف پوشی و همچنین سیمگل نمای کوچه این بازار انجام شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه قدمت بازار قلعه محمود کرمان به قرن هشتم تا دوره قاجار باز می گردد بیان کرد: این بازار که به عنوان قدیمی ترین بازار کرمان شهرت دارد دارای حمام، آب انبار، تکیه و مسجد است.

معاون میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: این بنای تاریخی دارای یک راسته به طول 285 متر و یک مسیر فرعی در سمت غرب است و در دو طرف کل راسته بازار، حجره هایی با کاربری اقتصادی و تجاری موجود بوده است که با گذشت زمان کاربری خود را از دست داده اند و در حال حاضر هفت حجره با کاربری های بقالی، آهنگری، نانوایی، لحاف دوزی و خیاطی مشغول به فعالیت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات مرمتی بازار قلعه محمود کرمان آغاز شد

عملیات مرمتی بازار قلعه محمود کرمان آغاز شد