مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 07:402021-07-11بين الملل

50 دیپلمات هندی از قندهار خارج شدند/ کنسولگری به کارش ادامه می دهد


یکی از روزنامه های هند امروز (یکشنبه) اعلام کرد، با وجود خروج حدود 50 دیپلمات این کشور از کنسولگری قندهار، این مکان به فعالیتش ادامه می دهد و باز است.

- یکی از روزنامه های هند امروز (یکشنبه) اعلام کرد، با وجود خروج حدود 50 دیپلمات این کشور از کنسولگری قندهار، این مکان به فعالیتش ادامه می دهد و باز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، در پی درگیری های شدید بین طالبان و نیروهای امنیتی افغان، وزارت خارجه هند دستور داد تا 50 تن از دیپلمات های کنسولگری این کشور در قندهار خارج شوند اما فعالیت این مکان دیپلماتیک به قوت خود باقیست و به کارش ادامه می دهد.

در پی تصرف بخش هایی از مناطق اطراف قندهار توسط نیروهای طالبان و لشکر طیبه، این دیپلمات ها با پرواز نیروی هوایی ارتش هند روز شنبه به دهلی نو منتقل شدند.

بر اساس اعلام آژانس های امنیتی افغانستان، بیش از 7000 شبه نظامی لشکر طیبه مستقر در پاکستان به نیروهای طالبان ملحق شده اند.

گزارش شده این گروه ها تلاش می کنند تا نواحی جنوبی افغانستان را که به صورت استراتژیکی به مناطق همجوار مرتبط هستند، تحت کنترل خود دربیاورند.

پیشتر اعلام شده بود که برای نخستین بار کنسولگری هند در قندهار بسته شده اما سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد: کنسولگری هند در قندهار بسته نشده و به کارش ادامه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 دیپلمات هندی از قندهار خارج شدند/ کنسولگری به کارش ادامه می دهد

50 دیپلمات هندی از قندهار خارج شدند/ کنسولگری به کارش ادامه می دهد