مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 08:352021-07-11فناوري

ساخت باتری لیتیوم یون فضایی برای اولین بار در ایران


پروژه طراحی و ساخت باتری لیتیوم یون فضایی، تمامی آزمون های عملکردی و محیطی را با موفقیت پشت سر گذاشته و قابل استفاده در کاربردهای فضایی است.

- جی پلاس، حسین صمیمی گفت: پژوهشکده مکانیک این پژوهشگاه، برای اولین بار در کشور، موفق به طراحی و ساخت باتری های لیتیوم یون با قابلیت طول عمر سیکلی بالا شده است.

رییس پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص مشخصات فنی و کاربردهای این فناوری توضیح داد: باتری لیتیوم یون به علت دانسیته انرژی، توان بالا، مشخصات عملیاتی و کاربردی بسیار خوب، توانسته جایگاه بسیار مناسبی را بین سیستم های ذخیره ساز انرژی الکتریکی در بازارهای جهانی و در حوزه های کاربری صنعتی، تجاری، نظامی و فضایی پیدا کند.

این باتری با توجه به ساختار الکتروشیمیایی و طراحی صورت گرفته، به ویژه نوع کاتد به کاررفته در آن، دارای قابلیت های متنوعی است و بازه متفاوتی از ولتاژ عملکردی، طول عمر و تعداد چرخه های شارژ و دشارژ، دمای محیط کاربری و انبارداری را پوشش می دهد.

وی درباره پیشینه اجرای این پروژه گفت: با توجه به تجارب قبلی و توانمندی موجود در گروه ذخیره سازهای انرژی پژوهشکده مکانیک، فرایند طراحی الکتروشیمیایی، مکانیکی و فنی باتری لیتیوم یون به همراه فناوری های مربوط به تولید و ساخت مواد اولیه الکترودی و الکترودها، الکترولیت، مونتاژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت باتری لیتیوم یون فضایی برای اولین بار در ایران

ساخت باتری لیتیوم یون فضایی برای اولین بار در ایران