مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 09:502021-07-11اقتصادي

بحران تجرد قطعی مردان در ایران چقدر جدی است؟


«ما بحرانی که درمورد تجرد قطعی وجود داشت را پشت سرگذاشته ایم، چراکه متولدین دهه 60 الان نزدیک به 40 سال سن دارند و تکلیف ازدواجشان مشخص است، بعدها هم برای متولدین دهه 70 اصلا مشکلی نخواهیم داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، روز گذشته یکی از مسئولان از کمتر بودن تعداد مردان در معرض ازدواج نسبت به زنان در ایران هشدار داده بود، اما به گفته یک جمعیت شناس این اظهار دقیق نیست و مشکل تجرد قطعی برای مردان در ایران وجود ندارد.

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در یک نشست خبری گفته بود که بحث حمعیت جدی است و به طور میانگین از هر 122 مرد متقاضی ازدواج تنها 100 خانم آماده ازدواج، انتخاب و تشکیل زندگی داریم که خود آمار قابل توجهی است و تاثیر بدی بر آمارهای ازدواج می گذارد.

این آمار اعلام شده توسط معاون امور جوانان با مقایسه تعداد مردان و زنان بالای 15 سال و در معرض ازدواج در کشور به دست آمده است و به این معناست که کشور با مشکل تجرد قطعی مردان روبرو شده و جمعیتی از مردان قطعا قادر به ازدواج نخواهند بود.

اما جمعیت شناسان معتقدند که آمار اعلام شده درست نیست و ایران هنوز با چنین مشکلی روبرو نشده است.

شهلا کاظمی پور، جمعیت شناس، در این رابطه به خبرآنلاین می گوید: برای آقایان نباید جمعیت گروه سنی 15 سال به بالا را برای ازدواج در نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران تجرد قطعی مردان در ایران چقدر جدی است؟

بحران تجرد قطعی مردان در ایران چقدر جدی است؟