مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 11:052021-07-11سياسي

چه کسانی در کنار حضرت معصومه(س) دفن هستند؟


اولین گنبد و بارگاه بر مرقد مطهر حضرت معصومه(س) به دستور زینب دختر امام جواد(ع) بنا شده است و در کنار حضرت حداقل دو دختر از امام جواد(ع) و پنج بانو از نوادگان و منسوبین به نوادگان امام دفن شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، نام امام جواد(ع) به شکل های مختلفی با شهر مقدس قم و بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) گره خورده است و علاوه بر روایتی که از این امام در رابطه با ثواب زیارت حضرت معصومه(س) بر جای مانده است جای جای این شهر مقدس یادگارانی از این امام صاحب جود و سخاوت دیده می شود و فرزندان زیادی از ایشان در این شهر مدفون هستند که معروف ترین آنها حضرت موسی مبرقع در چهل اختران قم است.

اما آن چیزی که کمتر مورد توجه قرار گرفته و حتی برخی از اهالی قم نیز از آن بی خبر هستند دفن شدن دختران امام جواد علیه السلام و نوه های دختر ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و در جوار ایشان است به صورتی که نخستین گنبد بر روی مرقد مطهر حضرت معصومه(س) توسط دختر امام جواد(ع) در سال 256 ق بنا شده است.

در روایتی در کتاب بحار الانوار نقل شده است که در اواسط قرن سوم هجری زینب دختر امام جواد(ع) گنبد و بارگاهی با آجر، سنگ و گچ بر روی مرقد مطهر حضرت معصومه(س) ساخت و پس از مدتی که دختر امام جواد(ع) از دنیا رفت در نزدیک مرقد حضرت معصومه(س) دفن شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی در کنار حضرت معصومه(س) دفن هستند؟

چه کسانی در کنار حضرت معصومه(س) دفن هستند؟