مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 13:352021-07-11اقتصادي

حقابه دریاچه ارومیه تخصیص یابد


مدیریت منابع آبی حقابه دریاچه ارومیه باید اختصاص داده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدمهدی شهریاری بعد از ظهر شنبه در سی و سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با بیان اینکه اولویت اول در مدیریت منابع آبی آذربایجان غربی تأمین آب شرب است ولی در مدیریت منابع آبی حق آبه دریاچه ارومیه نیز باید اختصاص داده شود، اظهار کرد: با وجود کاهش در ذخایر آبی در پشت سدهای استان، اولویت اول در مدیریت منابع آبی در استان، تأمین آب شرب است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی های اخیر در کشور و به تبع آن در استان، گفت: متأسفانه کاهش بارندگی ها موجب کاهش ذخایر آبی در پشت سدهای استان شده است و در حال حاضر در منابع آبی استان با محدودیت هایی مواجه هستیم.

شهریاری اولویت اول استفاده از منابع آبی استان را تأمین آب شرب مردم استان عنوان کرد و گفت: در کنار تأمین آب شرب مردم، با مدیریت و برنامه ریزی های لازم، منابع آبی مورد نیاز کشاورزی، حق آبی دریاچه ارومیه و تالاب های اقماری دریاچه باید در نظر گرفته شود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با انتقاد از سیاست های ناموفق سازمان جهاد کشاورزی استان در تغییر الگوی کشت و گسترش آبیاری های نوین کشاورزی در راستای کاهش آب مصرفی در این حوزه، گفت: متأسفانه از 400 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی آبی استان 60 هزار هکتار به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقابه دریاچه ارومیه تخصیص یابد

حقابه دریاچه ارومیه تخصیص یابد