مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 14:352021-07-11پزشكي

نیمی از مبتلایان به کبد چرب غیرالکلی چاق هستند


نائب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر با بیان اینکه شیوع NAFLD کبد چرب غیرالکلی برحسب سن و جنس متفاوت است، گفت: با افزایش سن، - نائب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر با بیان اینکه شیوع NAFLD کبد چرب غیرالکلی برحسب سن و جنس متفاوت است، گفت: با افزایش سن، شیوع و شدت بیماری افزایش می یابد و شیوع این بیماری در مردان دو برابر زنان گزارش شده است.

نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر با اشاره به ارتباط تنگاتنگ دیابت و چاقی با کبد چرب غیر الکلی، گفت: بیش از نیمی از افراد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی چاق و یا مبتلا به دیابت نوع 2 هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ باقر لاریجانی در جریان برگزاری وبینار کبد چرب و ارتباط آن با چاقی و دیابت، کبد چرب را یکی از بیماری های شایع به خصوص در جوامع پیشرفته یا در حال پیشرفت و علت غایی بیماری مزمن کبدی خواند و افزود: شایعترین فرم این بیماری کبد چرب غیرالکلی است.

لاریجانی میزان بروز جهانی کبد چرب غیرالکلی را از 28.

1 تا 52.

34 به ازای هر هزار نفر در سال خواند و تصریح کرد: منطقه خاورمیانه بیشترین سهم را از میزان شیوع این بیماری در اختیار دارد.

نائب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر با بیان اینکه شیوع NAFLD کبد چرب غیرالکلی برحسب سن و جنس متفاوت است، گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از مبتلایان به کبد چرب غیرالکلی چاق هستند

نیمی از مبتلایان به کبد چرب غیرالکلی چاق هستند