مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 22:002021-07-11سياسي

واقعه مسجد گوهرشاد از نگاه امام خمینی


حضرت امام در کتاب کشف اسرار در خصوص واقعه مسجد گوهرشاد می نویسند: ما می گوییم دولتی که برای پیشرفت کلاه لگنی نیم خورده اجانب چندین هزار افراد مظلوم کشور را در معبد بزرگ مسلمین و جوار امام عادل مسلمانان با شصت تیر و سرنیزه سوراخ سوراخ و پاره پاره کند.

- پایگاه خبری جماران: یکی از وقایع مهم دوره حکومت رضاشاه که می توان آن را نقطه عطفی در دوره پهلوی اول به حساب آورد و آغازی بر افول پادشاهی رضاخان دانست، حادثه قتل عام مردم در مسجد گوهرشاد مشهد است.

رضا خان از آغاز به قدرت رسیدن پس از کودتای سوم اسفند 1299 و بعد از تاجگذاری در آذر1304 اقدامات تهاجمی زیادی با شخصیت های سیاسی، طوایف، علما، یاغیان و نظامیان در سراسر کشور داشت که می توان گفت در همه این حوادث با مقاومت خیلی جدی از سوی مردم مواجه نشد.

ولی در اتفاقات منجر به حادثه مسجد گوهر شاد، اوضاع فرق می کند.

روز 13 فروردین 1314 جشنی با حضور علی اصغر حکمت وزیر معارف در شیراز برپا گردید و در بخشی از این جشن عده ای از دختران بر روی صحنه رفته، ناگهان، نقاب از چهره بر گرفتند و با آهنگ ارکستر به رقص و پایکوبی پرداختند، بعد از آن دستور تغییر لباس و تبدیل کلاه پهلوی به کلاه بین المللی موسوم به شاپو به فتح الله پاکروان، استاندار خراسان داده شد که او نیز بدون کمترین تاملی، دستور رضاخان را به اجرا گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعه مسجد گوهرشاد از نگاه امام خمینی

واقعه مسجد گوهرشاد از نگاه امام خمینی