مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 04:152021-07-12پزشكي

مهارت های شناختی به جنگ بیماری ها می رود


اختلال شناختی خفیف، عارضه ای است که به مرور بر عملکردهای مغز و رفتار فرد تاثیر می گذارد؛ مهارت های شناختی اما می توانند به عنوان سدی در مسیر پیشروی این عارضه قرار بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اختلال شناختی خفیف، اگرچه عارضه ای حاد نیست اما در زندگی روزمره یا عملکرد فرد مشکلاتی ایجاد می کند.

بسیاری از افرادی که دارای دارای مشکلات حافظه هستند، بیشتر از افراد بدون ابتلا به اختلالات شناختی خفیف، دچار آلزایمر یا زوال عقل می شوند.

اگرچه اختلالات شناختی خفیف، همیشه به آلزایمر منجر نمی شود اما تشخیص و درمان این عارضه با کمک تقویت مهارت های شناختی، می تواند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند.

آن طور که حمید هاشمی پژوهشگرعلوم و فناوری شناختی عنوان می کند، تشخیص دقیق اختلال های شناختی در استفاده از روش ها و مهارت های مناسب نقش مهمی ایفا می کند و شناخت زودهنگام برای درمان احتمالی اثرگذار خواهد بود.

پ   زوال عقل و کاهش شناخت زوال عقل یک اصطلاح کلی برای از دست دادن حافظه و سایر قابلیت های ذهنی است که توانمندی های زندگی روزمره را محدود و مختصر می کند.

به گفته هاشمی، طیف گسترده ای از علائم مربوط به کاهش حافظه یا سایر مهارت های روزمره را تحت تاثیر قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهارت های شناختی به جنگ بیماری ها می رود

مهارت های شناختی به جنگ بیماری ها می رود