مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 04:252021-07-12پزشكي

اثرات فیزیولوژیک منفی نور آبی در طول خواب


قرار گرفتن در معرض نور در شب به اکسیداسیون چربی و دمای بدن در هنگام خواب مرتبط است.

یافته های ما حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض انواع خاصی از نور علاوه بر ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی می تواند بر افزایش وزن نیز تأثیر بگذارد.

- قرار گرفتن طولانی مدت در شب در معرض نور می تواند پیامدهای منفی برای سلامتی انسان داشته باشد اما اکنون محققان دانشگاه تسوکوبا (University of Tsukuba‎) ژاپن نوع جدیدی از نور را شناسایی کرده اند که اثرات فیزیولوژیکی کمتری نسبت به دیگر نورها در هنگام خواب دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، در این مطالعه محققان دانشگاه تسوکوبا اثرات دیودهای نورگسیل یا ال یی دی را با اثرات دیود نورگسیل ارگانیک (OLED) یا او ال ای دی بر روی فرآیندهای فیزیکی که در هنگام خواب رخ می دهد مقایسه کردند.

ال ای دی های سفید پلی کروماتیک با نور آبی زیادی که منتشر می کنند تاثیرات منفی بر سلامت بدن افراد از جمله سلامت متابولیک می گذارند اما دیودهای نورگسیل ارگانیک نور سفید پلی کروماتیک نور آبی کمتری ساطع می کنند.

با این حال تأثیر قرار گرفتن در معرض نور ال ای دی و او ال ای دی در شب و بررسی تغییراتی که آنها می توانند در متابولیسم انرژی در هنگام خواب ایجاد کنند، مورد مقایسه و تجزیه و تحلیل قرار نگرفته بود که طی این مطالعه محققان ژا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات فیزیولوژیک منفی نور آبی در طول خواب

اثرات فیزیولوژیک منفی نور آبی در طول خواب