مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 05:052021-07-12فرهنگي

«مردان آب، مردان آهن»؛ روایت ایستادگی دلیرانی که نمی شناسیم


بسیاری از اردبیلی ها هنوز نمی دانند در جریان دفاع هشت ساله، دلیرمردانی از این دیار در جنگ روی آب نیز به دفاع ایستادند؛ این روزها کتابی رونمایی خواهد شد از شهدای اردبیلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که «شاهد مجتهدزاده اردبیلی» در تدوین آن بسیار کوشیده است.

- خبرگزاری فارس در اردبیل؛ سرویس فرهنگیمریم رضایی: شاهد مجتهدزاده اردبیلی متولد1350در اردبیل، نویسنده نمایشنامه، فیلمنامه، داستان و خاطره است که گاهی شعر نیز می سراید.

وی از هنرمندان همه فن حریف استان شناخته می شود که علاوه بر نوشتن، کارگردانی، تهیه کنندگی، بازی و گریم را نیز در عرصه تئاتر، فیلم، رادیو، حوزه هنری اردبیل مراجعه می کند اما از سوی رییس این مجموعه با پیشنهاد خاطره نویسی از 6 شهید اردبیلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مواجه می شود.

باقی ماجرا را از خود نویسنده چنین شنیدیم: چنان که در مقدمه کتاب هم آورده ام، اصلاً قرار نبود وارد مقوله نیروی دریایی شوم.

دکتر رجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل پیشنهاد داد به سبب افتتاح دفتر نمایندگی نیروی دریایی در استان اردبیل به آنها بپردازم و درباره شهدای ناشناخته استان در نیروی دریایی که تاکنون در جایی معرفی نشده اند کتابی ترتیب دهیم؛ امیر دریادار خلبان هوا دریا شهید عسکر محتاج، شهید مشیت الله معصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مردان آب، مردان آهن»؛ روایت ایستادگی دلیرانی که نمی شناسیم

«مردان آب، مردان آهن»؛ روایت ایستادگی دلیرانی که نمی شناسیم