مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 05:502021-07-12سياسي

بهلول؛ قهرمان قیام گوهرشاد


من به واسطه وارستگی، بی نیازی، هوش و ذکاوت بهلول شیفته او بودم و آشنایی با قهرمان قیام گوهرشاد همیشه برایم جلب توجه بود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر خراسانی گفت: من به واسطه وارستگی، بی نیازی، هوش و ذکاوت بهلول شیفته او بودم و آشنایی با قهرمان قیام گوهرشاد همیشه برایم جلب توجه بود.

رجبعلی لباف خانیکی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت 21 تیر مقارن با قیام مسجد گوهرشاد به شرح وقایع این روز تاریخی پرداخت و اظهار کرد: مکان هایی همچون مسجد از ابتداء شکل گیری مانند مسجدالنبی به عنوان اولین مسجد در مدینه صرفا برای عبادت نبوده اند، در واقع مساجد برای تمشیت امور مسلمین ساخته می شدند.

وی اضافه کرد: امور مسلمین اعم از نحوه امور مذهبی، امور زندگی، بعدها مسئله آموزش و حتی مسائل سیاسی و بسیاری مسائل دیگر را شامل می‎ شود و به عبارتی می توان گفت این امور مسائلی هستند که می توانند زندگی یک جامعه را مرتب کرده و تمشیت دهند.

این پژوهشگر خراسانی ادامه داد: مسجد گوهرشاد نیز در جوار حرم مطهر رضوی که در واقع یک نقطه و کانون جمعیتی بزرگ از شیعیان بود، می توانست علاوه بر جنبه عبادی مکان مناسبی برای امور سیاسی و حتی امور روزمره مردم باشد که ناصحین جامعه و افرادی که توانایی راهنمایی و هدایت مردم را داشتند در این مکان به این امر مهم بپردازند و در واقع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهلول؛ قهرمان قیام گوهرشاد

بهلول؛ قهرمان قیام گوهرشاد