مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 08:402021-07-12فرهنگي

داستان تکراری حیوان آزاری، اینبار در ایلام / ورود دادستانی به موضوع


به دنبال انتشار ویدیویی از یک مورد حیوان آزاری دردناک در فضای مجازی استان ایلام متولیان امر از جمله دادستانی به موضوع ورود کرده و درصدد هستند تا افراد خاطی را شناسایی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، طی چند روز گذشته کلیپی با مضمون حیوان آزاری در فضای مجازی منتشر شد؛ این کلیپ حاوی تصاویری از خفه کردن حیوانی در آب توسط دو پسر جوان است که صحنه ی دلخراشی را به نمایش می گذارد.

در سال های اخیر پخش فیلم هایی از آزار حیوانات در فضای مجازی و انعکاس اخبار مربوط به حیوان آزاری همواره موجب جریحه دار شدن افکار عمومی و اعتراض حامیان حقوق حیوانات می شود.

در قانون مجازات اسلامی در رابطه حیوانات حلال گوشت و شکار حیوانات حفاظت شده چند ماده در نظر گرفته شده اما همچنان در رابطه با حیوان آزاری قانونی تعریف نشده است.

  طبق ماده 679 قانون مجازات اسلامی: هرکس به عمد و بدون ضرورت حیوان حلال گوشت متعلق به دیگری یا حیوانی که شکار آن ها توسط دولت ممنوع اعلام شده است را بکشد یا مسموم یا تلف یا ناقص کند، به حبس از نود و یک روز تا شش ماه یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصدهزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین طبق ماده 680 قانون مجازات اسلامی هرکس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان تکراری حیوان آزاری، اینبار در ایلام / ورود دادستانی به موضوع

داستان تکراری حیوان آزاری، اینبار در ایلام / ورود دادستانی به موضوع