مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 08:452021-07-12اقتصادي

آمارهای قاچاق پوشاک دقیق نیست/تولید در ایران سخت است


نایب رییس اتحادیه پوشاک بابیان اینکه تولید به ویژه تولید پوشاک درایران یکی از سخت ترین کارها است، گفت: به دلیل عدم ثبت دقیق اطلاعات تولید و مصرف، - ، مجید نامی امروز در نشست خبری اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، تولید پوشاک در کشور به صورت میانگین سالانه 385 هزار تن و مصرف 510 هزار تن است.

در مورد گردش مالی به دلیل تغییرات نرخ ارز و سبد کالایی خانوار، نمی توان عدد دقیقی گفت اما بین 6 تا 8 میلیارد دلار برآورد می شود.

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک افزود: در سال 95 بیش از 95 درصد کالای پوشاک بازار قاچاق بود و بر اساس پیگیری های بخش خصوصی جهت ساماندهی این وضعیت، دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک برای جلوگیری از قاچاق، کنترل واردات و کمک به تولید سرمایه گذاری در داخل تهیه شد اما متأسفانه به جایی نرسید.

نامی ادامه داد: اوایل سال 98 واردات پوشاک به طور کلی ممنوع شد که این مسئله به تولید رونق پوشاک در داخل کشور کمک کرد اما مشکل بزرگی که ما داریم، این است که مزیت نسبی تولید پوشاک در ایران در حال از بین رفتن است.

افزایش شدید قیمت مواد اولیه در زنجیره تأمین و تحریم ها که موجب شده تأمین ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه به مشکل بخورد، تولید پوشاک را با چالش های بزرگی مواجه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمارهای قاچاق پوشاک دقیق نیست/تولید در ایران سخت است

آمارهای قاچاق پوشاک دقیق نیست/تولید در ایران سخت است