مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 09:452021-07-12سياسي

تسریع پیوستن ایران به کنوانسیون حقوقی دریای خزر


دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ایران هرچه سریع تر باید به کنوانسیون حقوقی دریای خزر بپیوندد گفت: در جلسه امروز با سفیر ایران در روسیه تصمیم بر این شد که موضوع با جدیت بیشتری دنبال شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ؛ به منظور ارائه گزارش درباره اولین اجلاس دادستان های کل کشورهای ساحلی دریای خزر که به میزبانی روسیه برگزار شد کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با حضور در دفتر حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با وی دیدار و گفتگو کرد.

در حاشیه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین منتظری در رابطه با نقش و جایگاه دادستانی کل جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری ها با کشورهای ساحلی دریای خزر اظهار کرد: پنج کشور ساحلی دریای خزر (ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان) می توانند ارتباطات تنگاتنگی در حوزه های مختلف با یکدیگر داشته باشند.

وی گفت: یکی از مباحث مهم بین دولت های کشورهای ساحلی دریای خزر موضوع رژیم حقوقی این دریا است که جمهوری اسلامی ایران مقدمات کار را برای پیوستن به این کنوانسیون فراهم کرده، اما هنوز به مرحله امضاء نرسیده است.

این مقام قضایی عنوان کرد: امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع در دولت آینده این مسئله در دستور کار قرار گیرد و به نتیجه نهایی برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسریع پیوستن ایران به کنوانسیون حقوقی دریای خزر

تسریع پیوستن ایران به کنوانسیون حقوقی دریای خزر