مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 12:102021-07-12بين الملل

چرا زنان و دختران جوان به دنبال خروج از کشورند؟


نابرابری جنسیتی هم یکی دیگر از مسائلی است که در کشور های مختلف از جمله ایران بسیار مطرح است و درواقع زنان را با مشکلات متعددی نظیر نقض حقوق بشر و آزادی فردی مواجه می کند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فرارو،- شمار دخترانی که به دلخواه و یا به اجبار وطن را به قصد کشوری دیگر ترک کرده اند، افزایش یافته و واکنش هایی را برانگیخته است.

فقر رو به افزایش، افزایش تنش در خانواده ها که اغلب بر زنان تاثیر می گذارد، خشونت و سوءاستفاده جنسی، تحصیلات و ازدواج اجباری از جمله عواملی هستند که باعث افزایش مهاجرت زنان و به ویژه دختران جوان شده است.

با اینکه آمار ها نشان می دهند تعداد مهاجران زن از تقریبا 49% در سال 1990 به 47% در سال 2017 رسیده و با کمی کاهش روبرو بوده است، اما به تازگی برخی کارشناسان از افزایش میزان مهاجرت دختران و زنان خبر داده اند.

برخی مسئولان نیز معتقدند که افزایش مهاجرت دختران روی بحث ازدواج جوانان نیز تاثیر می گذارد و در نتیجه جامعه با افزایش جمعیت افراد مسن روبرو می شود.

نابرابری جنسیتی یکی دیگر از مسائلی است که در کشور های مختلف از جمله ایران بسیار مطرح است و درواقع زنان را با مشکلات متعددی مواجه می کند؛ بنابراین برخی ناظران معتقدند نابرابری جنسیتی یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت زنان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا زنان و دختران جوان به دنبال خروج از کشورند؟

چرا زنان و دختران جوان به دنبال خروج از کشورند؟