مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 12:102021-07-12اقتصادي

مشاهده آفت شب پره تک نقطه ای برنج در 3 شهرستان مازندران


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: آفت شب پره تک نقطه ای برنج نیز در برخی مناطق استان از جمله شهرستان ساری، جویبار و قائمشهر مشاهده شده که در شالیزارهایی مشاهده شده که با علف هرز به خوبی مبارزه نشده است.

- عبدالرحمن زاغی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: در فصل گرم سال، فعالیت برخی از آفت ها محدود شده و برخی فعال می شوند که البته تابع شرایط آب و هوایی است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر زمان مبارزه آفت ساقه خوار برنج است، افزود: همچنین آفت شب پره تک نقطه ای برنج نیز در برخی مناطق استان ازجمله حومه شهرستان ساری، جویبار و قائمشهر مشاهده شده که در شالیزارهایی مشاهده شده که با علف هرز به خوبی مبارزه نشده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران آفت شب پره، آفت جدیدی در مزارع برنج استان نیست، اضافه کرد، اضافه کرد: این آفت به صورت لکه ای در هر مزرعه دیده شده و امسال این شرایط رقم خورده است.

زاغی در ارتباط با آفت کرم سبز برگ خوار، تصریح کرد: این آفت نیز اراضی که دیر اقدام به کشت برنج کردند را تهدید می کند البته با حشره کش گیاهی رفع می شود که مستلزم اطلاع رسانی است.

وی با تاکید بر اینکه نحوه و زمان مصرف سموم بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: همین موضوع موجب شده که برخی از کشاورز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده آفت شب پره تک نقطه ای برنج در 3 شهرستان مازندران

مشاهده آفت شب پره تک نقطه ای برنج در 3 شهرستان مازندران