مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 12:452021-07-12بين الملل

واکنش پکن به بیانیه تحریک آمیز بلینکن درباره دریای جنوبی چین


وزارت امور خارجه چین، بیانیه اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درباره منازعات دریای جنوبی چین را محکوم کرد و آن را ناقض حق حاکمیت چین دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژائو لیجیان سخنگوی ، لیجیان در نشستی خبری گفت، اتهام زنی های آمریکا علیه چین با حقایق تاریخی و عینی مغایرت دارشته و ناقض قوانین بین المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود، این بیانیه، تعهد آمریکا به عدم اتخاذ موضع درباره مسائل مربوط به حق حاکمیت در دریای جنوبی چین را نقض می کند و پکن به شدت با اقدامات نادرست طرف آمریکایی مخالف است.

این دیپلمات چینی خاطرنشان کرد که آمریکا از آغاز سال جاری میلادی، حدود دو هزار مأموریت شناسایی دریایی و هوایی و بیش از بیست رزمایش با هدف تحریک چین انجام داده است.

لیجیان گفت: به راستی چه کسی در حال تهدید و ارعاب در دریای جنوبی چین است؟ چه کسی آزادی و ایمنی تردد دریایی را به خطر انداخته است؟ حقایق کاملاً روشن است .

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در بیانیه ای کتبی در پنجمین سالگرد حکم دیوان داوری که ادعاهای سرزمینی چین را در دریای چین جنوبی رد کرده بود، بیان کرد.

بلینکن ضمن اشاره به رد مالکیت چین بر منابع بخش اعظم دریای چین جنوبی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا، گفت ایالات متحده سیاست 13


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش پکن به بیانیه تحریک آمیز بلینکن درباره دریای جنوبی چین

واکنش پکن به بیانیه تحریک آمیز بلینکن درباره دریای جنوبی چین