مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 15:352021-07-12سياسي

میراث جهانی یونسکو چیست؟


حتما در مقاله ها و خبرهای فرهنگی درباره فهرست «میراث جهانی یونسکو» خوانده یا شنیده اید اما شاید این سوال برای تان به وجود آمده باشد که اهمیت قرار گرفتن مکان ها در این فهرست چیست.

- حتما در مقاله ها و خبرهای فرهنگی درباره فهرست میراث جهانی یونسکو خوانده یا شنیده اید اما شاید این سوال برای تان به وجود آمده باشد که اهمیت قرار گرفتن مکان ها در این فهرست چیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نشنال، تاکنون در مجموع بیش از 1100 مکان از 160 کشور جهان که ساختمان ها، کوهستان ها، صحراها، جزایر و شهرها را شامل می شوند به عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده اند.

روز جمعه کمیته میراث جهانی یونسکو جلسه سالانه ای را برای ارزیابی وضعیت مکان های موجود در فهرست میراث جهانی و همچنین بررسی امکان اضافه شدن موارد جدیدتر به این فهرست برگزار می کند.

اما تعریف میراث جهانی یونسکو چیست؟ چه عواملی در انتخاب آن ها دخیل هستند و وارد شدن یک مکان به فهرست میراث جهانی یونسکو برای یک کشور چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟ ابتکار معرفی فهرست میراث جهانی توسط یونسکو یا به عبارتی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد صورت گرفت.

در سال 1972 در جریان کنفرانس عمومی یونسکو دستورکاری با عنوان کنوانسیون حفاظت از میراث جهانی فرهنگی و طبیعی به تصویب رسید که به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث جهانی یونسکو چیست؟

میراث جهانی یونسکو چیست؟