مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 17:452021-07-12سياسي

چند سوال بی پاسخ درباره واقعه کشف حجاب


برای رسیدن به درک جامعی از حوادث منتهی به واقعه گوهرشاد در ارتباط با کشف حجاب، باید ماهیت رژیم پهلوی را بررسی کنیم که یکی به ماهیت استبدادی و اختناق آن مربوط می شود که رضاخان برخلاف قانون و مصوبات شورای ملی عمل می کرد و دیگری ماهیت استعماری آن زیرا کودتای .

- برای رسیدن به درک جامعی از حوادث منتهی به واقعه گوهرشاد در ارتباط با کشف حجاب، باید ماهیت رژیم پهلوی را بررسی کنیم که یکی به ماهیت استبدادی و اختناق آن مربوط می شود که رضاخان برخلاف قانون و مصوبات شورای ملی عمل می کرد و دیگری ماهیت استعماری آن زیرا کودتای سوم اسفند به دست انگلیس ها به وقوع پیوست و رجال سیاسی و فرهنگی اجتماعی و نظامی دوره رضاخان از اعضای لُژ بیداری بودند که به انگلیس وابستگی داشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه نوشت: از این رو از ابتدای روی کار آمدن کودتاگران حرکت ضد قانون و ضد اسلامی آغاز شد.

در ادامه همین حرکت بود که رضاخان در 17 دی 1314 به همراه همسر و دخترانش که حجاب بر سر نداشتند، در جشن فارغ التحصیلی دختران دانشسرای مقدماتی حضور یافت و علنا کشف حجاب به طور رسمی اعلام شد.

اگر موشکافانه به اندیشه کشف حجاب، که بعدها عامل قتل مردم بی گناه در قیام گوهرشاد می شود نگاه کنیم، باید گفت مساله کشف حجاب، تحت تاثیر جریان روشنفکری و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند سوال بی پاسخ درباره واقعه کشف حجاب

چند سوال بی پاسخ درباره واقعه کشف حجاب