مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 18:452021-07-12اقتصادي

دو راهکار کوتاه مدت کنترل کسری بودجه/ 70 درصد سود بانکی در جیب یک درصد سپرده گذاران


یک کارشناس مسائل اقتصاد ایران درمورد وضعیت تورم در سال 1400 گفت: اگر به سمت مدیریت خلق پول و هدایت اعتبار در کشور حرکت نکنیم، حتما در آینده نزدیک با مشکلات بزرگتری مواجه خواهیم شد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عدم نظارت بر سیستم بانکی توسط بانک مرکزی یکی از موضوعاتی است که در سال های گذشته بسیار به آن پرداخته شده است.

عدم کارایی نظام بانکی در کشور از طریق خلق پول توسط بانک ها جبران می شود و بانک مرکزی نیز به دلیل اینکه بانک ها بخشی از دستورات دولت را اجرایی می کنند، هیچ عکس العملی به این خلق پول و تورم ایجاد شده توسط این نقدینگی ندارد.

پیله فروش، کارشناس مسائل اقتصاد ایران در همین زمینه می گوید: اگر به سمت مدیریت خلق پول و هدایت اعتبار در کشور حرکت نکنیم، حتما در آینده نزدیک با مشکلات بیشتر و بزرگتری مواجه خواهیم شد و ناترازی در شبکه بانکی به تورم های لجام گسیخته در کشور دامن خواهد زد.

این مساله از طریق سیل نقدینگی می تواند کشور را با بحران روبرو کند.

یعنی کوه یخ نقدینگی به هر بازاری سرایت کند آن بازار را از پا در می آورد و مردم بی پناه را در برابر توفان نقدینگی قرار می دهد.

در ادامه گفت وگوی خبرگزاری فارس با میثم پیله فروش را می خوانید: فارس: همانور که مستحضر هستید، کشور در وضعیت بدی در حوزه کسری بودجه قرار دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو راهکار کوتاه مدت کنترل کسری بودجه/ 70 درصد سود بانکی در جیب یک درصد سپرده گذاران

دو راهکار کوتاه مدت کنترل کسری بودجه/ 70 درصد سود بانکی در جیب یک درصد سپرده گذاران